Pedagoginen ohjaus

Joskus voi tuntua hyödylliseltä keskustella ulkopuolisen ammattilaisen kanssa, jolla on pedagogista kokemusta, niistä haasteista, joita kohtaa päivittäisessä työssä.

Rutiinit, lähestymistavat ja tilanteet, jotka aiemmin toimivat odotetusti, eivät ehkä enää toimi samalla tavalla? Saattaa myös olla täysin uusia tuntemattomia tilanteita, joita on ilmestynyt. Kyse voi olla oppilaiden haasteista, mutta myös muista pedagogisista/didaktisesta tilanteista. Pedagogista ohjausta ohjaavat teidän tarpeenne ja toiveenne.

Tällaisissa tilanteissa pedagoginen ohjaus voi olla hyödyllistä. Keskittymällä pedagogiikkaan, analysoimalla ja keskustelemalla vaikeista ja haastavista asioista ulkopuolisen ohjaajan kanssa, voi tehdä työstäsi hallittavampaa. Yhdessä voimme löytää ratkaisuja, joita haluatte kokeilla ja ottaa käyttöön luokassa, ohjaajan tuella.

Pedagoginen ohjaus on suunnattu päiväkoti- ja koulutyöntekijöille, jotka haluavat vahvistaa ja kehittää ammattitaitoaan. Ohjaus voi tapahtua joko yhdellä menetelmällä tai niiden yhdistelmällä:

  • ohjauskäynti: havainnointi ryhmässä ja sen jälkeinen ohjauskeskustelu (3 tuntia)
  • pedagoginen ohjaus, 90 minuuttia kerrallaan